Thursday, October 16, 2008

Trip to Tangkak, JB dan Kuala Lipis

Minggu ni jadual saltmine aku sangat pack dan memenatkan. Jadi nak jadi cerita kuranglah aktiviti radio hamku. Macam mana sekalipun dalam kesibukan berkenaan aku sempat bertemu didaratan seorang rakan radio ham. Hujan yang lebat menyebabkan kami sekadar sempat mengangkat tangan melalui tingkap Jalurpeee masing-masing dan bersimplex melalui V44. Kejadian ini berlaku pada 14 Okt 2008(Selasa baru-baru ini). Dalam perjalanan ke JB aku bertemu dengan 9W2AMY( Abang Amy). Aku ke Tangkak sebelum ke JB atas urusan saltmine dan 9W2AMY pula menuju ke singapore. Kami plan nak jumpa malam berkenaan namun kerja configuration core switch kat site aku berlarutan sehingga jam 2.30 pagi. So aku tak sampai hati nak kejutkan Aby AMY dan aku terus bergegas pulang ke Kilo Lima dan sampai KL dalam jam 7.30pagi, setelah terlena di hentian tangkak.
Ok actually sebelum ke JB aku singgah di tangkak untuk melawat rakan tugasan melakukan kerja-kerja fiber optics testing di sana..sempat juga aku pekena ikan masak merah dan udang masak sambal ditangkak.
Aku berehat seharian sebelum ke Kuala Lipis pada 16 Okt pula atas urusan Saltmine jugak. Di Maktab Perguruan Kuala Lipis aku bertemu dengan bekas guru Tingkatan 6 aku semasa di Sekolah Menengah Abu Bakar, Temerloh di tahun 1993(after berbelas tahun) iaitu Cikgu Roziky.

Semasa di Tangkak


Inilah Fiber Optics!!


Ada gaya tak?( apa yg aku tengok pun aku tak pasti kat bawah tuh..


he he..Korang tahu tak meja sapa ni??? He he ..Rahsia!!


Ini masa aku ke Kuala Lipis..singgah sebentar di rumah wan..atau nenek, melurus-luruskan pinggang..


Ini aku jumpa barang lama kat bawah rumah wan..


La..Now dah tukar to TM..dulu dulu..jabatan telekom


Sebelah kiri sekali Cikgu Nasir, tengah (Cikgu Roziky) dan akulah sapa lagi..semasa di maktab perguruan afzan shah, kuala lipis..

No comments:

Post a Comment