Wednesday, October 22, 2008

Rakan Radio Ham (Episode 9 dan 10)

Selasa 21/10/2008 lebih kurang jam 2 ptg aku memandu berseorangan ke JB bagi melakukan tugasan disana. Setelah agak mengantuk dan keletihan ketika di Tangkak aku menghantar SMS kepada 9W2ABW, Pak Wahab bagi meminta frekuensi kelab PELANGI. Aku saja nak try maklumlah baru-baru ni PRADAS dan PELANGI ada buat MOU. So sampai disekitar JB nak jadi cerita aku try contact ke frekuensi PELANGI. Alhamdulillah sempat ber QSO 5 ke 6 over dengan WT150,WT225, WT75 dan beberapa rakan lagi.

Nak jadi cerita WT75 adalah sebenarnya 9W2HJB, brother Hanafi yg mana satu ketika dulu aku pernah menemankan beliau ketika pulang ke Raub. Tak sangka pulak jumpa kat JB nih..

So sebelum aku memulakan tugasan di Iskandar Investment sempat aku di pukat oleh 9W2HJB dan 9W2DYE, Zahari..kira ni rakan radio ham ke 9 dan 10 lah ni..

Minum minum di Kopitiam Sireh


Callsign 9W2HJB yang begitu ketara, dan cantik dipandang


Ni Antena dari JAPANG..anatenna lalat..aku beli dari HJB


Tak try lagi..nanti nak try..


Lihatlah kita dah susun cantik-cantik..dah jadi macam ini pulak


Sampai jam 1.30 pagi kerja-kerja kami masih belum selesai..jam 2.30 pagi aku balik dulu ke KL untuk meeting pada jam 10 pagi pada keesokkan harinya..

No comments:

Post a Comment