Monday, July 13, 2009

Terengganu

Terengganu..terengganu antara negeri yang amat ku gemari. Selain banyak nostalgia dinegeri pantai timur ni..negeri ni jugak tempat lahir XYL aku dan juga tempat yang byk mengingatkan kepada arwah bonda XYL aku.
4 ke 5 tahun yang lepas aku selalu kesini atas urusan kerja, hampir 2 tahun jugak aku berulang alik ke KT ni. Masa tu tak main radio lagi, jadi tak ada ertinya eyeball masa zaman tu. Kinni dah main radio, hmm barulah faham kenapa dia orang asyik eyeball.
Baru-baru ni aku dan XYL sempat menyinggah kebeberapa tempat yg memang kami selalu singgah kalau ke KT.
KT ni byk tempat makan..kalau pagi breakfast pun dah ada macam macam makanan, nasi dagang, nasi campur, nasi daging, nasi ayam bakar, nasi itu dan nasi ini. Kopok lekor tak perlu ditanya lagi..memang inilah tempatnya. Kalau di KT dulu popular kat losong, now ni kat seberang takir ada satu tempat yg popular sangat( sampai beratur kalau nak beli kopoknya.)
Makan tengahhari selalunya aku ke nasi kukus sempoi (on the way ke UDM dan UMT). Next episode aku akan masukkan gambar, gps dan map ke tempat tempat menarik ni.

Udang celup


Sotong Celup


MEZ dengan jalan di pantai batu rakit yang dah banyak berubah


Kerja-kerja tambak pasir oleh Inai Kiara..


Kenangan di stadium terengganu

No comments:

Post a Comment