Friday, January 30, 2009

Cushcraft,Lintah,Ikan Sungai dan Gerhana

Baru-baru nia macam biasa aku balik kekampung halaman Kg Kerayong. Balik kali ni sempena cuti raya cina yg kebanyakan org ambik cuti panjang. Tapi aku ambik 3 hari ajer cuti..sabtu,ahad,isnin dan pagi selasa aku dah balik ke KL.
Namun cuti ini sesuatu yg menyeronokkan apabila aku telah bertemu jodoh dengan barang-barang yang susah nak cari, susah nak jumpa, dan kadang-kadang jumpa beberapa tahun sekali ajer walaupun telah diusahakan sedaya mungkin.
Apa yang susah nak cari pada masa ini adalah Ikan Sungai..banyak ikan dah mati kena tuba, ataupun kena bom. Jadi balik baru-baru ni aku terpaksa pekena ikan sungai pahang yang dah lama aku idamkan..2 ekorr ni cuba teka harganya..tak apalah biar aku ajer yg rahsiakan...

Ini pun susah nak cari satu masa dulu..lintah kobou..sekarang ni dia org ternak pulak..masa kecik-kecik aku bakar menda ni dengan puntung api..now buat duit pulak!!

Takk ke...geli tengok lintah ni..

Hmm..ni memang susah nak cari..hanya kat sungai Pahang yg banyak..nyam..nyamm..


Ini yang aku heran balik baru ni banyak menda yg susah nak cari aku jumpa pulak..termasuklah gerhana matahari petang sabtu tuh..hmm tapi langit mendung lah pulak..


Ni pun satu menda yang susah nak cari jugak..antenna Cushcraft..hmm lama dah aku dengar tapi rupanya aku balik Kerayong baru jumpa menda ni...itupun 9W2ASF yang bawakan..tapi kutengok tengok ala ala double zepp pulak lah..!!

9W2SHR(kanan) pun ada..dengan adiknya..jauh tu dari Sertik..

Ni double zepp ke Cushcraft ni..

Semangat betul 9W2ASF menerangkan pasal power antenna ni..

Boleh tiru ni..kik kik kik...

No comments:

Post a Comment